Negativní dopady překyselení organismu

Překyselení organismu narušuje aktivitu enzymů a porušuje buněčné membrány. Naše tělo se stává citlivější k negativním vlivům životního prostředí, což se může projevit například nedostatkem vápníku a dalších neméně důležitých minerálů či vitamínů. Konkrétně nedostatek vápníku se odrazí ve stavu našich zubů, kostí, ve vysokém krevním tlaku, v lámavých nehtech nebo v bolesti kloubů. Překyselení organismu vede k artróze a artritidě, vyčerpání ledvin, osteoporóze, únavě, ekzémům, kvasinkovým infekcím, alergiím, vypadávání vlasů a dokonce až ke vzniku rakoviny.

Bolí vás neustále klouby? Trápí vás nadměrná únava, ale vše se zdá na první pohled v pořádku? Nebo se u vás začaly objevovat různé alergické vyrážky či ekzém? U všech těchto problémů může být na vině právě překyselené prostředí vašeho těla.

Jestliže jste se rozhodli překyselení řešit, udělejte si rychlý test s lakmusovým papírkem. pH překontrolujte i několikrát denně. Ideální je měřit cca hodinu před jídlem nebo dvě hodiny po jídle. Ráno je pH tradičně nižší než večer. Můžete ho zjišťovat z krve, moči nebo ze slin. Můžete mít pH krve v normě a i tak bude váš organismus překyselený, jelikož vnitřní orgány nejsou tak dobře chráněny jako právě krev.

Ideální hodnoty pH moči v průběhu dne

před snídaní 5,5 – 7,0
po snídani 7,5
před obědem 7,0 – 7,5
po obědě 7,5 – 8,5
před večeří 7,0 – 8,0
po večeři 6,8 – 7,0
těsně před spaním pod 6,0

 

Přípravky pro srovnání hladiny PH v těle:

Sladkovodní řasy Chlorella – pomáhá odplavovat toxiny, těžké kovy a jedy, Spirulina – pomáhá stimulovat imunitní systém. Dále pak mezi další potravinové doplňky, které vám pomohou při odkyselení organismu, patří mladý ječmenmladá pšenice, koloidní minerály, Aloe vera – minimálně 90%gel. Vitamíny B, C a E.

 Pokud zjistíte, že je váš organismus překyselený, upravte svůj jídelníček. Pečivo z bílé mouky nahraďte tmavým žitným chlebem nebo celozrnnými houskami. Bílý rafinovaný cukr omezte a v rozumném množství do svého jídelníčku zařaďte med, bio kokosový cukr, kakaové boby a mořskou nebo himalájskou sůl.

Omezte mléčné výrobky – například klasické mléko můžete nahradit mlékem sójovým. Tvarohy, jogurty a další zakysané produkty z kravského mléka konzumujte s mírou. Omezte také maso, uzeniny a ořechy. Jezte pouze potraviny, u kterých jste si jisti složením a u kterých víte, že neobsahují žádné škodlivé konzervační látky, umělá barviva ani přidaná aromata. Uvidíte, že se budete již za několik dnů cítit mnohem lépe.

Mezi zásadotvorné potraviny, které byste měly do své stravy zařadit, určitě patří ovoce a zelenina. Zaměřte se na sezónní druhy a konzumujte je čerstvé, vařené v páře nebo vymačkané ve formě šťávy či džusu. Vynikající jsou také obiloviny, jako celozrnná rýže, pohanka nebo jáhly. Jsou nutričně hodnotné, levné a dají se z nich připravit opravdu vynikající pokrmy. V kuchyni na běžný kvasný ocet však zapomeňte, pouze z jablek nebo z drobných plodů zvaných ume. Zkuste si také připravit čaj na odkyselení organismu. Doporučit vám můžeme směs kopřivy, vřesu, lopuchu, jitrocele, tužebníku a truskavce.